NIVEA MEN | Viestintaliiga 2

NIVEA MEN otti syksyllä Viestintäliigaan yhteyttä, sillä alkuvuodesta oli markkinoille tulossa uudet NIVEA MEN Body Shaving -tuotteet. Liekö yhteydenoton syynä se, että osa Liigan miespuolisista jäsenistä näyttäisi olevan perusteellisen sheivauksen tarpeessa. Joka tapauksessa tämä johti videoprojektiin, jonka hedelmät löytyvät blogitekstin alaosasta.

Projekti tehtiin tiiviissä yhteistyössä Viestintäliigan parhaan ystävän ja rakastavan kumppanin, timanttisen video- ja kuvapajan, Rabbit Visualsin kanssa. Useiden yhteisprojektien kokemuksella työnjako Rabbitin jätkien kanssa oli tälläkin kertaa selvä: Liiga keskittyy käsikirjoitus- ja ohjaustyöhön sekä tuotannon järjestelyasioihin, kun taas jänöt tekevät oman taiteensa kameroiden ja editointipöydän ääressä.

Kissa pöydälle. Miesten (vartalon) sheivaaminen on vielä vuonna 2018 aavistuksen tabu. Joko siitä ei puhuta, tai sitä ei tehdä. Esimerkiksi Viestintäliigan Petteri täyttää ensi viikolla 36 vuotta, mutta ei ole ikinä elämänsä aikana sheivannut kainalokarvojaan. Nyt NIVEA MENin Body Shaving -tuotesarjan myötä Poukka meinaa viettää kainalokarvojensa kanssa romanttisen yhteisen muisteluhetken, jonka jälkeen hän jättää hyvästit hyvin palvelleille karvoilleen.

Toki eihän kaikille miehille edes karvat kasva, joten silloin sheivaaminen saattaa olla jokseenkin turhaa. Viestintäliigankin sisältä löytyy esimerkkejä kaikenlaisista karvatapauksista: Osku ja Petteri toivoisivat, että pääsisivät joskus edes naamasta sheivaamaan, Iiro hinkkaa lärviään harva se päivä, ja Juhanin kropan kaikki karva on sijoittanut itsensä kaulasta ylöspäin.

Tutkimusten mukaan kuitenkin yli puolet suomalaisista miehistä sheivaavat itseään muualtakin kuin vain kasvojen alueelta.

Luonnollisuutta pilke silmäkulmassa

Tärkein ajatus videoprojektissa oli tuoda esille luonnollisuutta kaikessa. Luonnollisuutta miehissä, luonnollisuutta sheivaamisessa ja luonnollisuutta miesten Body Shaving -tuotteissa. Mutta Viestintäliigan tapaan totta kai pieni pilke silmäkulmassa. Mielestämme onnistuimme hyvin.

Ehdotimme NIVEA MENille noin viittä eri käsikirjoitusta, joista osa oli hieman räväkämpiä ja osa hieman maltillisempia. Videoissa seikkailevat karvaton mies, joka sheivaa vartaloaan sekä karvat on -mies, joka ei sheivaamisesta niin välitä. Näiden ehdotusten pohjalta maailmalla pyörii nyt kaksi lyhyttä videota, mutta emme ota kantaa siihen, ovatko nämä niitä räväkämpiä vai maltillisempia. Keräsimme NIVEA MENille myös listan heidän kohderyhmäänsä sopivista bloggareista, ja noistakin blogikirjoituksista on jo useampi julkaistu.

NIVEA MEN Body Shaving -tuotteita on kolme erilaista. Body Shaving Stick, joka tekee ihokarvojen ajelusta helppoa ja miellyttävää, After Shave Lotion, joka kosteuttaa ihoa ja suojaa ärsytykseltä karvojen ajelun jälkeen sekä Body Shaving Gel, joka puhdistaa ja suojaa ihoa karvojen ajelun jälkeen. Tuotteet ovat saatavilla esimerkiksi K-Citymarketeissa, Sokoksissa, Stockmannilla ja Tokmannilla. Käypä ostamassa itsellesi, miehellesi tai sheivauksen tarpeessa olevalle kaverillesi.

Katso Viestintäliigan ja Rabbit Visualsin tekemät videot alta. Ja jos sinäkin haluat itsellesi tai yrityksellesi erottuvaa kuva- ja videoviestintää, niin otahan rohkeasti yhteyttä. Meiltä eivät villeimmätkään ideat lopu.

Osa 1: Siisti karvat tyylillä

Osa 2: Sukella kuin rasvattu

Kaikki kuvat ja videot: www.rabbit.fi.