Graafinen suunnittelu

Tuntuuko siltä, ettei yrityksesi visuaalinen ilme ole enää aivan ajan hermolla? Tai oletko aloittamassa puhtaalta pöydältä, kainalossasi tyhjä taulu ja takaraivossasi tavoite?

Oli kyse massiivisesta ilmeenuudistuksesta tai yksittäisestä flyerista, me toteutamme sen tyylillä!

Mitä graafinen suunnittelu on?

Kun isoäiti tiedustelee graafikolta, mitä hän oikein tekee työkseen, ei tähän ole aivan yksiselitteistä vastata. Graafisen suunnittelijan työ on yleensä hyvin monipuolista, ja se voi pitää sisällään esimerkiksi seuraavia asioita:

Web-materiaalien suunnittelu:

  • Logot
  • Yritysilmeet
  • Tapahtumailmeet
  • Graafiset ohjeistot
  • Brändikäsikirjat
  • Historiikit
  • Lomakepohjat
  • Powerpoint-pohjat
  • Sosiaalisen median kuvat
  • Kuvankäsittely
  • Digitaaliset piirrokset/kuvitukset
  • Digitaaliset tienvarsimainokset
  • Julisteet
  • Mainoskuvat
  • Infografiikat
  • Nettisivujen ulkoasun suunnittelu

Painotuotteiden suunnittelu:

  • Logot
  • Yritysilmeet
  • Tapahtumailmeet
  • Graafiset ohjeistot
  • Brändikäsikirjat
  • Historiikit
  • Lomakepohjat
  • Käyntikortit
  • Julisteet
  • Lehtimainokset
  • Ilmoitukset
  • Flyerit
  • Tienvarsimainokset
  • Kyltit, merkit, opasteet ja standit
  • Pakkaussuunnittelu

Yhteistä edellä mainituilla lopputuotteilla on se, että niissä on yleensä esitetty jonkinlainen viesti yhdistelemällä valokuvia ja/tai piirroksia sekä tekstiä ja grafiikkaa.

Miksi käyttää ammattilaista?

Suomessa lähes jokainen osaa lukea ja kirjoittaa, ja myös jokainen osaa jollain tasolla piirtää. Voidaan siis sanoa, että lähes jokainen suomalainen osaa tuottaa halutessaan jonkinlaisen mainoksen. Hyvä juttu!

Silloin kun puhutaan yritysviestinnästä, on kuitenkin syytä kääntyä ammattilaisen puoleen. Miksi?

Uskottavuus ja luotettavuus

Näihin kahteen arvoon lähes jokainen yritys haluaa profiloitua, ja nämä arvot ovat jokaisen menestyvän liiketoiminnan kivijalka. Erityisesti uskottavuus on arvo, johon ammattimaisella graafisella suunnittelulla, tai sen käyttämättä jättämisellä, on suuri vaikutus.

Annetaan kärjistetty esimerkki. Näet lähikaupan ilmoitustaululla Paintilla ja mustavalkotulostimella toteutetun kotikutoisen julisteen, jossa mainostetaan aivokirurgisia palveluita. Suosittelisitko operaatiota äidillesi?

Vaikka tuotteesi tai palvelusi laatu olisi itsessään ensiluokkaista, voi huolimaton ulkoasu antaa yrityksestäsi epäammattimaisen kuvan. Osaavan ammattilaisen avulla sitä riskiä ei ole.

Miksi Viestintäliiga?

Grafiikkakornerimme on kokenut, mutta samalla nuorekas ja ajan hermolla. Me tunnemme trendit, mediat, oikeat tekniikat ja uusimmat työvälineet. Meillä on laaja tuntemus erilaisista toimialoista ja kyky kuunnella asiakkaan tarpeita.

Täällä työnäytteitä:
www.nikipettersson.com

Eiköhän laiteta pikselit pinoon.

Kiinnostuitko?

Juhani Koskinen tai Niki Pettersson kertovat mielellään lisää.

juhani@viestintaliiga.fi
040 723 1902

niki@viestintaliiga.fi
044 088 0825

Jätä tarjouspyyntö
Jos jätät tarjouspyynnön, kerro hieman lisää tarpeistasi. Me palaamme asiaan!