Tulin Viestintäliigaan viime lokakuussa, parahiksi lanseeraamaan firman työkalupakkiin uutta palvelua: Facebook-mainontaa. Istahdin oppimaan Osku-sedän polvelle ja lähdin rohkeasti tekemään, koska tekemällä tunnetusti oppii. Nyt on opittu, osa pään ja osa kantapään kautta. Tässä lukuja siitä, mitä olemme saaneet aikaan.

Tavoitetut ihmiset yhteensä

1 591 680 ihmistä

Kampanjat, joilla ohjattiin klikkaamaan verkkosivuille

455 177 ihmistä

Klikkaukset verkkosivuille

23 970 klikkausta

Klikkauksen hinta keskimäärin (CPC)

32 senttiä

Klikkausprosentti (CTR)

5,3%

Hinta 1000 näyttökertaa kohden (CPM)

7,12 euroa

Nämä numeraalit ovat yhteenlaskettuja könttiä ja keskiarvoja asiakkaillemme toteutetuista kampanjoista aikavälillä lokakuu 2017 – maaliskuu 2018.

Miten tehokasta meidän mainontamme on verrattuna yleisiin keskiarvoihin? Markkinointitoimisto AdStagen vuodenvaihteessa tekemä globaali tutkimus antaa seuraavat keskiarvot:

  • Klikkauksen keskihinta CPC = 0,54$ (n. 0,45€)
  • Klikkausprosentti CTR = 2,3%
  • Hinta 1000 näyttökertaa kohden CPM = 12,45$ (n. 10,38€)

Kairasimme siis viimeisen puolen vuoden aikana näkyvyyttä ja liikennettä asiakkaillemme huomattavasti edullisemmin sekä tehokkaammin kuin mitä maailman mainostajat keskimäärin. Jess!

Minne tästä?

”Facebook-markkinointi on halpaa ja kustannustehokasta.” Tätä mantraa on hoettu vuosikaudet, aina siitä asti, kun yritys toi julkaisujen sponsoroinnin kaikkien saataville vuonna 2010. Kiveen hakattu totuus pitää edelleen pitkälti paikkansa, vaikkakin kilpailun lisääntyminen ja huutokauppaperusteisuuden sisäänajo ovat nostaneet hintoja radikaalisti.

Viime aikojen luvut ovat kovin synkkiä. AdStagen datan mukaan Facebook-mainoksen keskimääräinen klikkihinta tuplaantui viime vuoden aikana. Myös pelkästään mainosten näyttäminen ihmisille on yli kaksi kertaa kalliimpaa kuin viime vuoden alussa.

Epätoivoon ei silti ole syytä. Facebook on edelleen mainosalustoista ylivoimaisesti halvin, ja sen tarjoamat mahdollisuudet monipuolistuvat koko ajan. Mainonta on jatkossakin kustannustehokasta, kun se tehdään erottuvilla sisällöillä oikeille kohderyhmille.

Miten Facebook-mainonta voisi hyödyttää sinun yritystäsi? Ota yhteyttä, niin laitetaan kassa kilisemään.

 

Terveisin

Matti ”Mainos-Masa” Koivisto
Viestinnän tekijä
@koivisto_matti

–––

Kiinnostuitko somemainonnasta?
Liity postituslistallemme, niin saat FB-mainonnan tehokkaimmat tipsit ja uusimmat blogit Viestintäliigan asiantuntijoilta. Voit myös jättää tarjouspyynnön somemainonnasta tai muista palveluistamme.
Jos jätät tarjouspyynnön, kerro hieman lisää tarpeistasi. Me palaamme asiaan!

Liittymällä listalle hyväksyt käyttöehtomme.