Blogi

Nuorten sometutkimus 2019 on auki

By 18/04/2019 toukokuu 8th, 2019 No Comments
sometutkimus_viestintäliiga

Miten nuoret käyttävät somea vuonna 2019? Miten he suhtautuvat esimerkiksi vaikuttajamarkkinointiin tai maksettuun somemainontaan? Toteutamme jälleen suuren tutkimuksen sosiaalisen median käytöstä 13–23-vuotiaiden keskuudessa.

Ensimmäinen tutkimuksemme 13–23-vuotiaiden nuorten sosiaalisen median käytöstä poiki kiinnostavia tuloksia. Opimme, että ikäluokka viettää somessa keskimäärin yli 8 tuntia päivässä, ja että Facebookia käyttää edelleen 81 prosenttia nuorista. Tämä siis syksyllä 2017.

On päivänselvää, että tässä hektisessä ja alati muuttuvassa mediamaailmassa kaksi vuotta vanha sometutkimus on muinainen. Pelkästään tänä aikana uusia somekanavia on tullut ja mennyt kuin @junkinsaha’n #SahaTikkiin-kuureja – miljoonia ja taas miljoonia. Monet ovat kuitenkin tulleet jäädäkseen, joten somen pelikenttä näyttää juuri nyt monipuolisemmalta kuin koskaan.

Nyt on aika tuoda sometutkimus tähän päivään.

Vastaa, jos olet kohderyhmää. Jaa eteenpäin, ja olet mukana päivittämässä tämän yhteiskunnallisestikin merkittävän tutkimuksen antia. Kiitos.

KYSELY: bit.ly/sometutkimus2019

 

 

 

Vaustausaikaa on 5.5.2019 asti ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan 200 euron verkkokauppalahjakortti.

Jos haluat saada tutkimustulokset etunenässä talteen, tilaa uutiskirjeemme:

Jos jätät tarjouspyynnön, kerro hieman lisää tarpeistasi. Me palaamme asiaan!