Blogi

Somemainontaa kannattaa kokeilla

By 07/03/2019 toukokuu 28th, 2019 No Comments
Somemainontaa kannattaa kokeilla

Somemainontaa kannattaa kokeilla. Niin kuin kaikkea muutakin. Viestintäliigan mainosmies Teemu avautuu lapsuudestaan, ja kertoo, kuinka on kokeillut elämässään lähes kaikkea. Ja miksi aikoo tehdä näin jatkossakin.

 

Suurin erehdys on pelätä erehtymistä

Mun elämässä on ollut voimakas kokeilunhalu läsnä pienestä pitäen. Vanhempani ovat saaneet kantaa huolta nuorimmaisen poikansa päähänpistoista, joista onnekseen tietävät tänäkin päivänä vain murto-osan. Kiitos, anteeksi ja terveisiä kotiin.

Pentuna painoin peukalon auton tupakansytyttimeen, koska se hehkui niin kauniisti. Jonkin ajan kuluttua jäin kaatuvan autotallin oven alle kikkailtuani riittävän kauan irtonaisen oven juurella. Voi veljet, nuorena vasta tulikin kikkailtua. Joskus mentiin niin kovaa, että on suorastaan ihme, ettei mun ja läheisteni päälle kaatunut jokin autotallin ovea paljon raskaampi paino.

Pala palalta kokoilin elämäni peliä, ja iän karttuessa opin onneksi kanavoimaan kokeilunhaluani päihteiden ja päättömän sekoilun sijaan myös arkisempiin asioihin. Nykyään rakastan liikkua luonnossa, kokkailla uusia ruokareseptejä, seikkailla hypermarketeissa ja fiilistellä eksoottisia tuotteita, joista en ole ennen kuullutkaan.

Nykyään kokeilunhaluni ei pohjaudu pelkästään hedonistiseen mielihyvän tavoitteluun, vaan haluan kokeilla ja kokea uutta, vaikka se ei välttämättä tuntuisi juuri sillä hetkellä turvalliselta tai mukavalta. Kaiken taustalla on jatkuva halu kehittää itseäni – miten voisin oppia tehokkaammin kuin tekemällä, tarvittaessa kantapään ja erehdyksen kautta?

Mulla on pian 30 vuotta ikää mittarissa, ja näillä kilometreillä alan olla vakuuttunut siitä, että suurin erehdys elämässä on pelätä erehtymistä ja jättää sen takia kokematta jotakin. Ilman virheitä ja niiden analysointia kun ei kehity. Ja ilman yrittämistä ei ainakaan onnistu. Jep, näin se menee.

 

Viestintäliigassa uskalletaan kokeilla

Tiedän, että edellä mainitut luonteenpiirteet näyttelivät tärkeää roolia siinä, miksi mut palkattiin töihin Viestintäliigaan. Viestintäliiga on kokeilunhaluinen viestintätoimisto. Ja tämä on tärkein syy, miksi haluan palavasti työskennellä juuri tässä toimistossa. Onnekseni luova kokeilunhalu yhdistettynä tulosten analysointiin sattuu olemaan myös täydellinen kaava sosiaalisen median mainontaan.

Somemainonta alkaa nimittäin olla arkipäivää meille kaikille. Ihmiset ovat tottuneet näkemään sitä päivittäin omissa kanavissaan, ja suurin osa mainonnasta sivuutetaan välttämättä edes huomaamatta sitä. Siksi somessa on tärkeää uskaltaa kokeilla uusia juttuja, jotta voi erottua muista.

Hienointa hommassa on se, että somemainonta ja sen kokeilu on käytännössä riskitöntä. Kampanjan saa pyörimään muutamalla satasella, ja jos homma ei toimi halutulla tavalla, siihen pystytään reagoimaan välittömästi. Mainosrahaa ei tarvitse siis koskaan heittää hukkaan.

 

Somemainontaa kannattaa kokeilla

Tunnen olevani onnekas, kun pääsen toteuttamaan kokeilunhaluani myös työssäni. Ja vieläpä niin, että mulle maksetaan siitä palkkaa! Saattaa kuulostaa uhkarohkealta, mutta tulokset puhuvat puolestaan.

Olisiko sinunkin aika kokeilla jotain uutta yrityksesi viestinnässä? Aloitetaan vaikka päräyttävästä somemainoskampanjasta. Ota yhteyttä niin jutellaan lisää!