Heti ensimmäisenä päivänä, kun saavuin Viestintäliigaan yli 2 vuotta sitten, tunsin saapuneeni takaisin urheilujoukkueen pukukoppiin.

Tämä termi pitää kuitenkin sisällään jotain paljon syvempää kuin rennon ilmapiirin, huonon huumorin ja ajoittaisen hienhajun (ei nimiä).
Haluan hieman avata sitä, mitä Viestintäliigan sisäinen kulttuuri tarkoittaa meille työntekijöille, ja miten se vaikuttaa tapaamme työskennellä asiakkaidemme kanssa.

Aitous on uusi musta

Ihminen voi hyvin, kun hän saa olla aidosti oma itsensä. Uskomme saman pätevän myös yrityksiin.

Vaikka joukkueestamme löytyy persoonallisuuksia ja habituksia laidasta laitaan, ilmapiiri on avoin ja suvaitsevainen. Erityispiirteitä ja erilaisuutta arvostetaan, niitä jopa halutaan korostaa ja kääntää vahvuudeksi. Luonnollisesti tämän seurauksena meillä on vapautuneita, luottavaisia ja motivoituneita työntekijöitä.

Tämä sisäinen ajattelutapamme heijastuu myös tapaamme toimia asiakkaidemme kanssa.

Käytämme paljon aikaa ymmärtääksemme asiakastamme. Tutustumme heidän erityispiirteisiinsä ja heille tärkeisiin arvoihin ja asioihin. Koetamme aina myös tutustua asiakkaidemme alaan hieman pintaa syvemmältä, jotta voimme löytää tapoja saada asiakas erottumaan kentässä muista. Emme koskaan kerro, mitä yrityksen pitäisi olla, vaan teemme suunnitelman siitä, mitä aitoja ja uniikkeja kulmia korostamalla yritys viedään uudelle tasolle.

Uskomme vahvasti, että tänä kiillotellun pinnan ja päälleliimattujen brändien aikana aidot ihmiset ja aidot tarinat kiinnostavat ja herättävät tunteita. Me haluamme kertoa niitä tarinoita.

Luotettava pelikaveri

Kuten kehitämme työntekijöitämme, haluamme samalla lailla auttaa yrityksiä kehittymään täyteen potentiaaliinsa. Molemmille tarvitaan tavoite, suunnitelma ja keinot käytännön toteuttamiseen.

Tavoitteenamme on olla kuin se hyvä, kokenut pelikaveri viereisellä penkillä. Se, joka tukee matkan varrella ja saa omalla tekemisellään sinut pian loistamaan. On hänellä toki omatkin tavoitteet, mutta hän tietää, että jos sulla menee hyvin, meillä menee hyvin.

Välillä toki joudumme oleman se hiton ärsyttävä koutsi, joka jatkuvasti haastaa ja työntää sinut ulos mukavuusalueeltasi. Hetkessä se ärsyttää, mutta myöhemmin huomaat, kuinka hyvää se teki ja kuinka paljon se kehitti. Kerron kokemuksesta.

Tunteikas kauden päätösristeily

Olimme juuri kunnon joukkueen tapaan pienellä Viestintäliigan kevätkauden päätösristeilyllä. Reissusta tuli vastoin kaikkia odotuksia rauhallinen, koskettava matka. Teimme yhdessä harjoitteen, jossa jaoimme toisillemme elämämme eri vaiheet, ilot ja surut, myös ne kipeimmät kohdat. Kyyneliltäkään ei vältytty (Miinus Taneli, jonka tiukasti kiinniliimattuun henkilöbrändiin eivät kyyneleet kuulu).

Luotamme toisiimme niin paljon, että olimme valmiit jakamaan toistemme kanssa kaikki meille tärkeät hetket.

Emme toki pyydä asiakkaitamme kertomaan meille salaisuuksiaan, mutta toivomme olevamme asiakkaillemme yhtä luotettava kumppani kuin me liigalaiset olemme toinen toisillemme.

Meille voi soittaa, kun on hätä. Meille voi tulla kahville, kun asiat rullaavat ja haluaa jakaa hyvän fiiliksen jonkun kanssa. Olemme läsnä asiakkaidemme arjessa.

Sellainen yhteistyökumppani me haluamme olla, ja uskon, että sitä monelle olemme.

Loppukappale, jossa kutsun itseäni rivien välissä fiksuksi

Koska yksin täällä ei kukaan pärjää, vien nyt tekstini Saaralle oikolukuun ja Tanelille arviointiin. Niinhän se on, että fiksu käyttää asiantuntijoita asiantuntijatehtäviin.

Mikset sinäkin siis selvittäisi, mitä tapahtuisi, jos tänä keväänä kokeilisit asiantuntijoidemme avulla jotain uutta.

Tervetuloa käymään Viestintäliigan pukukoppiin Aurakadulle – mennään eteenpäin ku Jutila!


Jos jätät tarjouspyynnön, kerro hieman lisää tarpeistasi. Me palaamme asiaan!