valkoinen_iltamaalogo-300x300

”Ryijyillä elämyksiä.”

Brändäys, yrityksen nimi, logo ja visuaalinen ilme, viestintästrategia ja -suunnitelma, verkkosivut, sisällöntuotanto, esitteet ja sosiaalisen median kanavat.

www.iltamaa.fi

Alkutilanne

Iiro oli alkuvuodesta 2018 pitämässä viestintäkoulutusta Nummelassa, jonne oli kokoontunut yrittäjäksi aikovia aikuisopiskelijoita. Yhtenä kurssin oppilaana oli Jenni Vanhanen, insinöörihommia tehnyt tekstiiliartesaani.

Jennin ideana oli kehittää ryijyjen ja muiden kotimaisten käsitöiden tekemiseen erikoistunut yritys, jonka avaintekijänä tulisi olemaan oma suunnitteluohjelmisto – ja hyvä tarina.

Haaste

Yritys oli vasta alkutekijöissä, joten pääsimme aloittamaan hyvin tabula rasa -henkisestä tilanteesta. Toki perusideologia ja yrityksen toimintaperiaate olivat Jennillä hyvin selkeänä, mutta muuten lähdimme miettimään yrityksen brändiä nimestä, identiteetistä ja strategiasta lähtien.

Ryijyistä haluttiin tehdä trendikäs elämystuote ja tuoda vahvasti tarinallisuutta mukaan brändiin. ELY-keskus saatiin myös mukaan rahoittamaan meidän suunnittelutyötämme, koska tavoitteet olivat heti kansainvälisessä liiketoiminnassa.

Ratkaisu

Kokosimme tiimin kasaan ja lähdimme perkaamaan Jennin kanssa yrityksen tarinaa ja strategiaa paperille. Yrityksen nimeksi valikoitui Iltamaa, joka oli Jennin mummun sukutilan nimi. Meiltä projektin päävastuun otti herkän visuaalisen silmän omaava Nella, joka taikoi Adobellaan Iltamaalle kauniin graafisen ilmeen.

Loimme tarinavetoisen viestintästrategian- ja suunnitelman, tuotimme verkkosivut sisältöineen ja autoimme Jenniä lanseeraamaan yrityksen syksyllä 2018.

”Yhteistyömme on sujunut mutkattomasti ja omat aikataulu- sekä läsnäolohaasteeni eivät ole olleet este Viestintäliigan työn tekemiselle, he ovat hoitaneet asiat valmiiksi työpöydälleni.”

Jenni Vanhanen

Yrittäjä, Iltamaa

Tulokset

Uudet verkkosivut sekä Iltamaan graafinen ilme ovat keränneet paljon kiitosta. Ja mikä tärkeintä, suunnitelmien mukaisesti Iltamaan brändi on saavuttanut lyhyessä ajassa jo hyvin tunnettuutta ja yrityksellä on riittänyt paljon töitä.

Erityisesti käsityöpiireissä ryijyt on saatu lähtemään hienosti uuteen nousuun. Go elämysryijyt, go Iltamaa!

”Viestintäliiga on mahdollistanut sen, että asiat on tehty kerralla kuntoon. Ei ole yksi eikä kaksi ihmistä, jotka ovat kiitelleet yrityksen ilmettä. Nella on tehnyt mainiota työtä löytäessään ne elementit, jotka jäävät ihmisten mieleen.”

Kiinnostuitko?

Iiro Junnila ja Nella Merisaari kertovat mielellään lisää.

iiro@viestintaliiga.fi
0400 593 122

nella@viestintaliiga.fi
040 047 8099