k-market viestintäliiga

”Suurisydämiset lähikauppiaat tutuiksi.”

Sosiaalisen median suunnitelma, Facebook-tilin perustaminen ja ylläpito, blogitekstit (kauppiasesittelyt) ja julkaisut, Facebook- sekä Instagram-mainonta.

www.k-market.fi

Alkutilanne

Turun seudun K-Marketien yhteinen markkinointirinki, eli 35 erillistä alueen K-Marketia, oli jo vuosia mainostanut yhdessä perinteisin keinoin, paikallislehdissä ja muussa printtimediassa.

Mainonta ei enää tavoittanut nuorempia sukupolvia, joten oli aika ottaa uudet keinot käyttöön.

Haaste

Pienet paikalliset K-Marketit kamppailevat asiakkaista suurten hypermarketien kanssa. Valikoiman laajuudella on vaikea kilpailla, mutta yksilöllisyydellä, palvelulla ja asiakasläheisyydellä mitattuna ollaan vahvoilla.

Kuinka viestiä lähimarketien eduista kaikenikäisille asiakkaille ja tuoda suurisydämiset lähikauppiaat tutuiksi naapuruston ihmisille?

Ratkaisu

Lähdimme rakentamaan Turun seudun K-Marketien yhteistä tarinaa ensimmäistä kertaa somessa, ja päätimme johdattaa tarinaa kauppiaiden kautta.

Luomallamme Facebook-sivulla julkaistaan viikoittain pintaa syvemmälle porautuvia kauppiashaastatteluja, ajankohtaisia innostavia päivityksiä, sekä tietoa tuotteista ja tarjouksista. Myös sosiaalisen median mainonta otettiin välittömästi käyttöön, laajan näkyvyyden varmistamiseksi.

” Yhteistyö Viestintäliigan kanssa on ollut helppoa. Meillä kauppiailla aika on kortilla, joten arkeamme helpottaa huomattavasti sisällöntuotannon ulkoistaminen. ”

Mikko Huhtanen

Kauppias, K-Market Kanslerintie ja K-Market Mikael

Tulokset

Reilusti alle vuodessa on Facebookin seuraajamäärä noussut luvusta 0 lähes lukuun 3000. Mainonta ja julkaisut ovat tavoittaneet yhteensä huimat 672 067 ihmistä.

Sympaattiset kauppiastarinat ovat tuoneet asiakkaita ja kauppiaita läheisemmäksi toisiaan, ja ovatpa jotkut kauppiaat jo nousseet alueellaan tunnetuiksi merkkihenkilöiksikin.

Kiinnostuitko?

Tiina Sten kertoo mielellään lisää.

tiina@viestintaliiga.fi
044 364 4721