kakolanruusu

”Kauniit mainokset vievät Kakolanmäelle.”

Sosiaalisen median mainonta, -strategia, kuvat, videot ja viestintäkonsultointi.

www.kakolanruusu.fi

Alkutilanne

Kakolanruusun reppuun oli pakattu heti lähdössä hyvät eväät: upea sijainti Kakolan vanhassa vankilassa, Michelin-oppaasta löytyvästä ravintola Kaskiksesta tutut kovat tekijät ja rouhea ote ruoanlaittoon.

Kun ravintola avattiin keväällä 2017, se otettiin hyvin vastaan ja pop up -kesäravintolaksi suunniteltu Kakolanruusu päätettiin avata myös talvisesongiksi.

Haaste

Kaikista kyselyistä huolimatta ovipumppu ei syksyllä 2017 laulanut aivan entiseen malliin.

Nopeasti kävi selväksi, että ihmiset luulivat Kakolanruusun olevan vain kesäravintola. Lähdimme korjaamaan tätä virheellistä mielikuvaa.

Ratkaisu

Liikkeelle lähdettiin sosiaalisen median suunnitelman sekä julkaisukalenterin avulla.

Pöytien täyttämiseen valjastettiin Facebook- ja Instagram-mainonta, jonka avulla kävijöitä on ohjattu Kakolanruusun verkkosivuille. Tehokeinona Instagramin puolella toimivat simppelit ja kauniit lyhytvideot.

”Yhteistyökumppanina Viestintäliigaa kuvaa etenkin yksi sana: helppo. Olemme voineet luottaa tähän porukkaan joka käänteessä.”

Sanna Gullstén

Ravintola Kakolanruusu

Tulokset

Kakolanruusu on ollut koko yhteistyömme ajan yksi mainosasiakkuuksiemme kruununjalokivistä. Avullamme ravintola on saanut potentiaalisen asiakkaan verkkosivuilleen keskimäärin vain 22 sentillä ja maksanut näkyvyydestä ainoastaan 3,65 euroa tuhatta ihmistä kohden.

Analytiikkatyökalujen ansiosta voimme seurata mainosten kautta tehtyjä pöytävarauksia, jolloin asiakas tietää saavansa rahoilleen vastinetta.

Kiinnostuitko?

Juhani Koskinen ja Matti Koivisto kertovat mielellään lisää.

juhani@viestintaliiga.fi
040 723 1902

matti@viestintaliiga.fi
040 582 9775