”Ristiriita voimavaraksi.”

 

Yrityksen tarina, verkkosivut, viestintästrategia & -suunnitelma, valokuvaus, kadunvarsimainonta, sosiaalisen median mainonta, Instagram-sivun luonti ja someylläpito.

www.kerayslava.fi

Alkutilanne

Vanhan liiton romukauppa kävi hyvillä kierroksilla jo siinä vaiheessa, kun asiakas otti meihin yhteyttä. Keräyslava ei ollut mainostanut käytännössä lainkaan.

Ulkomainontana toimi firman logo heidän omien romulavojen laidoissa. Verkkosivut olivat olemassa, mutta päivitys niihinkin oli tervetullut. Asiakas oli tietoinen digitaalisen markkinoinnin mahdollisuuksista, mutta ei ollut vielä tehnyt toimenpiteitä sen tiimoilta.

Haaste

Romukauppahan on varsin perinteinen, mutta jollain lailla erikoinen bisnes. Keräyslava maksaa ihmisille siitä, että ihmiset antavat heille vastineeksi jotain millä eivät enää itse tee mitään.

Tämä sai aikaan mielenkiintoisen ristiriidan analogisen bisneksen ja digitaalisten ratkaisujen välillä. Kyllä se meitäkin arvelutti, että miten löydämme toimivat keinot, mutta emme pelänneet haastetta.

Ratkaisu

Pyrimme kääntämään ristiriidan voimavaraksi. Hyvillä kuvilla ja romukaupan asiakasta puhuttelevalla kielellä saimme visuaalisesti hyvännäköisen viestintäkokonaisuuden aikaan.

Toimivat ja hyvännäköiset verkkosivut toimivat keskiössä, kun romukauppa on tuotu digiaikaan. Keräyslavan viestintä puhuttelee heidän kohdeyleisöään. Viestintäliigan arvoista ”ymmärrys” on ollut keskeisenä tekijänä ratkaisuja haettaessa.

”Parasta yhteistyössämme on ollut Juhanin tarjoama lounas. Ei se tietysti ilmainen ollut, mutta tuloksekas kyllä!”

Antti Urpo

Toimitusjohtaja, Keräyslava Oy

Tulokset

Yhteistyöstä on ollut merkittävää hyötyä Keräyslavalle. Sen myötä ihmiset ovat nähneet yritystä muuallakin kuin lavojen reunassa olevassa logossa.

Alkupalaverin ja myöhempien tapaamisten aikana ideoituihin toimenpiteisiin on saatu paljon positiivista palautetta ihmisiltä. Se on asiakkaan mukaan parasta. Keräyslava ei ole ollut viestinnässään liian totinen ja se on puhutellut asiakkaita.

Kiinnostuitko?

Juhani Koskinen kertoo mielellään lisää.

juhani@viestintaliiga.fi
040 723 1902